I ett pressmeddelande säger Hasit Trivedi, IT-chef på Tech Mahindra, att generativ AI kommer att driva på betydande förbättringar i kundupplevelsen. Han anser också att AI kommer att lösa utmaningar som höga driftkostnader, handläggningstid och höga volymer av e-postmeddelanden.
– Vår lösning förbättrar företags kundtjänst med snabba, exakta och automatiserade svar. Den kommer dessutom att möjliggöra anpassning i stor skala och skapa tilltalande innehåll. Tillsammans med Google levererar vi marknadens mest avancerade lösning för e-posthantering hos kontaktcenter.
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Få inspiration och uppdateringar kostnadsfritt direkt i inkorgen.
Möjlighet att granska meddelanden
Användarna kommer även att kunna granska de AI-genererade svaren via Human in loop-principen. Det här innebär att det finns möjligheter att ändra meddelandet innan det skickas till kunden.
Generativ AI tillför verkligt värde för organisationer inom alla branscher. Men särskilt inom områden där datasekretess och säkerhet är av prioritet. Det anser Chandra Sankholar, ansvarig för Google Cloud Partnerships i Indien. I ett pressmeddelande säger han att deras nya tjänster och lösningar kommer att skapa fler möjligheter för organisationer att accelera sina AI-drivna transformationer.
publicerad 1 september 2023