nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Ny bok om att skapa världens bästa företag

Varför lyckas vissa företag bättre än andra? Det ger Stefan Sebö svar på i den nya boken ”Konsten att skapa världens bästa företag”.

Omslagsbild boken Världens bästa företag
Stefan Sebö ger receptet på att skapa ett framgångsrikt företag.
  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Ledarskap, medarbetarskap och en säljande kultur är de tre absolut viktigaste framgångsfaktorerna för företag, inte minst när konkurrensen hårdnar, konstaterar konsulten och föreläsaren Stefan Sebö.

Han lyfter fram att företagskultur och sunda värderingar är en lönsam investering som ger tre gånger mer tillfredsställda medarbetare och 37 procent bättre säljresultat enligt en undersökning gjord av Positiveworks.

– Kulturen börjar i ledarskapet, och ett bra ledarskap ger ett bra medarbetarskap. Min bok är ett arbetsredskap för den som insett att det inte går att leva på gamla meriter och vill komma ur gamla hjulspår, berättar Stefan Sebö.

Han lyfter också fram betydelsen av att coacha alla medarbetare och förstå att alla säljer, att utveckla en mer säljande kultur genom kontinuerliga coachingsamtal.

Boken ”Konsten att skapa världens bästa företag” ges ut av förlaget Roos & Tegnér.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

  • Annonskod Huvudspalten 4

Så skapar du hållbar framgång över tid

Varför har vissa organisationer funnits i hundratals år medan andra inte håller ett decennium? Nyckeln är att skapa framgång som varar över tid – något som ISO 9004 bistår med. Standarden bygger på strategier, bästa praxis och erfarenheter från några av de mest framgångsrika företagen runt om i världen.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.