nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Kod för bemötande i ny bok

Varför uppstår olika situationer när människor möts och hur kan vi hantera dem bättre? Det är ämnet för föreläsaren och beteendevetaren Lena Skogholms nya bok. Hon kopplar ihop hjärnforskning med livet på jobbet och hemma och ger konkreta tips.

Omslagsbild Bemötandekoden
  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Vi styrs i olika situationer av reptilhjärnan, aphjärnan eller människohjärnan och det behöver vi ta hänsyn till när vi möter andra, skriver Lena Skogholm i sin bok ”Bemötandekoden – Konsten att förstå sig på människor och få ett bättre (arbets)liv”.

Oavsett vilken av de här ”kommunikationsavdelningarna” som är aktiv behöver vi bemöta den med respekt.

Lena Skogsholm lyfter fram att när vi förstår och kan applicera ny hjärnforskning i vårt vardagsliv så underlättar det möten med andra människor och gör att det blir färre konflikter och smidigare relationer.

En studie från Högskolan Väst visar att den sociala arbetsmiljön förbättrats sedan man använt sig av kunskaperna som finns i boken.

Talkmap är förlaget.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

  • Annonskod Huvudspalten 4

7 tips när kunderna klagar

Nu finns råd om hur kunderna ska göras nöjda samlade i de uppdaterade versionerna av ISO 10001–10005. Denna standardserie är en vägledning till kvalitetsledningssystem som är uppbyggda enligt ISO 9001, men kan användas av alla som vill få nöjda kunder.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.