nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Kod för bemötande i ny bok

Varför uppstår olika situationer när människor möts och hur kan vi hantera dem bättre? Det är ämnet för föreläsaren och beteendevetaren Lena Skogholms nya bok. Hon kopplar ihop hjärnforskning med livet på jobbet och hemma och ger konkreta tips.

Omslagsbild Bemötandekoden
  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Vi styrs i olika situationer av reptilhjärnan, aphjärnan eller människohjärnan och det behöver vi ta hänsyn till när vi möter andra, skriver Lena Skogholm i sin bok ”Bemötandekoden – Konsten att förstå sig på människor och få ett bättre (arbets)liv”.

Oavsett vilken av de här ”kommunikationsavdelningarna” som är aktiv behöver vi bemöta den med respekt.

Lena Skogsholm lyfter fram att när vi förstår och kan applicera ny hjärnforskning i vårt vardagsliv så underlättar det möten med andra människor och gör att det blir färre konflikter och smidigare relationer.

En studie från Högskolan Väst visar att den sociala arbetsmiljön förbättrats sedan man använt sig av kunskaperna som finns i boken.

Talkmap är förlaget.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Två vinnare av Svenska Leanpriset

Det blev två verksamheter som blev vinnaren av Svenska Leanpriset 2018 på en gala på Chalmers i Göteborg på onsdagskvällen. Av de tre finalisterna beslutade juryn efter mycket vånda att priset skulle delas av två likvärdiga vinnare.

Mobiloperatörerna med nöjdast kunder

Både privat- och företagskunder blir allt mer nöjda med sina mobiloperatörer. Men det räcker inte längre med bra tekniska tjänster, utan handlar nu om helt andra saker för att kunderna ska bli belåtna, visar en färsk studie från Svenskt Kvalitetsindex, SKI, som rankat operatörerna med nöjdast kunder.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.