Kvalitet
Vad är kvalitetskultur, vad innebär socialt ansvarstagande för kvalitetsarbetet och vad händer med kvalitetsrollen framöver? Det är några av de frågeställningar som KM:s nya bloggare brinner för. Först ut är Åsa Rönnbäck, SIQ.
20 februari 2017
Anna Nyström
Åsa Rönnbäck, vem är du?
Åsa Rönnbäck, SIQ.
Jag arbetar med behovsstyrd forskning på SIQ – Institutet för Kvalitetsutveckling. Är född och uppvuxen i Luleå, men bor sedan många år i Göteborg. Den norrbottniska dialekten överger jag dock aldrig och hjärtat klappar hårt för Luleå, även om Göteborg kommer på en stark andraplats som favoritstad.
Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Som forskare utgår jag förstås från den vanligaste definitionen av kvalitet; ”förmågan att möta och helst överträffa kundernas behov och förväntningar”. SIQ har i många år definierat kunden som ”den organisationen ska skapa värde för”, vilket även innefattar organisationens intressenter. Med tanke på att hållbarhetsfrågorna blir allt viktigare överensstämmer vår definition av kund väl med detta.