nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Organisatorisk hälsa för långsiktiga resultat

Framgångsrika företag kan verka oövervinnliga. Men ett fel många gör är att de enbart fokuserar på prestation och försummar organisationens hälsa. Kortsiktiga vinster går före de långsiktiga och det håller aldrig i längden.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Boken Beyond performance beskriver hur du får ditt företag att både prestera och förbli hälsosamt. Författaren till boken Colin Price menar att det är lika viktigt att fokusera på organisationens hälsa som på de mätvärden som man brukar använda för att redovisa affärsresultatet. Boken resonerar kring vad det är som påverkar organisatorisk hälsa och innehåller även konkreta steg för hur man kan jobba metodiskt för långsiktigt goda resultat.

I samarbete med Kontentan kan du som läsare av KM just nu ta del av en sammanfattad version av boken, antingen som text eller ljudfil, helt utan kostnad. Boken är tillgänglig fram till nästa nummer av tidningen kommer ut.

Klicka här för att ladda ner boken.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Underlätta kundens värdeskapande med tjänstelogik

Recension

I boken Tjänstelogik, Per Skalén, beskrivs tjänstelogik som ett sätt att förstå, leda och utveckla en verksamhet. Den bygger på flera års forskning om tjänstelogik och lyfter praktiska exempel från tjänsteföretag, industriföretag och offentliga organisationer, till exempel Spotify, Ikea, Volvo och Skatteverket.

5 steg till ett agilt företag

Släpp toppstyrningen och agera som ett fiskstim

Styrelseproffset Lennart Francke, som har en bakgrund inom bankvärlden, är en stark förespråkare av ett agilt arbetssätt. Han är orolig för att svenska företag blir allt mer toppstyrda när det enligt honom är flexibilitet och kundorientering som är det vinnande konceptet.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Kvaliteten på våra badvatten allt bättre

Kvaliteten på svenska badvatten blir allt bättre. Fler än nio av tio så kallade EU-bad, som är föremål för regelbundna kvalitetskontroller, har ett badvatten som klassificeras som utmärkt, bra eller tillfredsställande, visar Havs- och vattenmyndighetens och Folkhälsomyndighetens rapport om Sveriges badvattenkvalitet.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.