nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Frösunda Omsorgs vd Susanne Sidén tillsammans med en av de första som certifierats i företaget: verksamhetschef Åsa H Caesar. FOTO: Frösunda Omsorg

Certifierar medarbetare att utgå från kundens fokus

Med hjälp av en webbaserad utbildningsplattform vill Frösunda Omsorg säkerställa att alla medarbetare jobbar enligt företagets idé: Att utgå från kundens fokus. Och nu har de första medarbetarna certifierats enligt den här modellen.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Frösunda Omsorg har verksamhet inom äldreomsorg, funktionsnedsättning, personlig assistans och individ och familj. Företaget säger att de ”vill förändra spelreglerna inom omsorgen” och en viktig del i det är att aktivt bygga kompetens om hur omsorg kan bedrivas med kundens fokus.

Alla medarbetare erbjuds möjligheten att certifiera sig och Åsa H Caesar, verksamhetschef på Dalagatan och AL-gruppens dagliga verksamhet, är en av de första som blivit certifierade.

– Tack vare Frösundaakademin har det blivit enklare för mig och mina medarbetare att tydliggöra skillnaden mellan ”kunden i fokus” till att jobba med ”kundens fokus”. Som chef har jag också fått en bra grund att stå på när jag introducerar nya medarbetare i Frösundatänket, säger hon.

Susanne Sidén, vd på Frösunda Omsorg, håller med och menar att certifieringen skapar trygghet hos medarbetarna.

– För att vi ska kunna leverera omsorg med högsta kvalitet vill vi ha lojala och stolta medarbetare. När de vet vad som gäller, ökar också kundernas delaktighet.

 

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

  • Annonskod Huvudspalten 4

Mobiloperatörerna med nöjdast kunder

Både privat- och företagskunder blir allt mer nöjda med sina mobiloperatörer. Men det räcker inte längre med bra tekniska tjänster, utan handlar nu om helt andra saker för att kunderna ska bli belåtna, visar en färsk studie från Svenskt Kvalitetsindex, SKI, som rankat operatörerna med nöjdast kunder.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.