Engagemang viktigast för att skapa kundnöjdhet

Kundnöjdhet Engagemang är den enskilt viktigaste faktorn för att skapa hög kundnöjdhet. Det visar en sammanställning av 865 000 svar i kundundersökningar, som har analyserats av Brilliant Future.

Engagemang viktigast för att skapa kundnöjdhet
Ett engagerat bemötande slår allt, visar en kundundersökningsanalys. Foto: Stock Adobe

Vad retar kunder mest i kontakter med företag – oengagerat bemötande, långa kötider, eller att deras ärende inte får en lösning? Undersökningsföretaget Brilliant Future har sammanställt data från ett stort antal kundundersökningar, som tillsammans innehåller fler än 865 000 svar, för att ta reda på svaret.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

Undersökningen har kretsat kring generell kundnöjdhet och är baserad på följande frågor:

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

Kunskapsmaterial

Utbildnings-tv

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.

Det senaste