Vad retar kunder mest i kontakter med företag – oengagerat bemötande, långa kötider, eller att deras ärende inte får en lösning? Undersökningsföretaget Brilliant Future har sammanställt data från ett stort antal kundundersökningar, som tillsammans innehåller fler än 865 000 svar, för att ta reda på svaret.
Engagemang viktigast för att skapa kundnöjdhet
Kundnöjdhet Engagemang är den enskilt viktigaste faktorn för att skapa hög kundnöjdhet. Det visar en sammanställning av 865 000 svar i kundundersökningar, som har analyserats av Brilliant Future.

Ett engagerat bemötande slår allt, visar en kundundersökningsanalys. Foto: Stock Adobe
Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Kvalitetsmagasinet premium
Läs vidare – starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in och läs vidare.
Undersökningen har kretsat kring generell kundnöjdhet och är baserad på följande frågor:
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