Priset delas ut av Support Services Institute som är Sveriges största nätverk för företag och personer som arbetar med support och service. Varje år delar nätverket ut två priser, ett för Årets supportmedarbetare och ett för Årets servicedesk. 2013 blev det Loopia som tog hem plaketten.
Glada vinnare
Enligt Jimmie Eriksson, vd på Loopia, är man på Loopia otroligt stolta över utmärkelsen.
– Vi har en mycket omtyckt support, och detta pris ger ännu mer tyngd åt vårt nyligen lanserade koncept ”Loopia SuperSupport”. Med begreppet SuperSupport ville vi konkretisera och lyfta fram vikten av supporten ännu mer, vi har internt alltid högt värdesatt det arbete supporten utför och vill nu gärna uppmärksamma dem utåt.
Loopias vd Jimmie Eriksson.
Proaktivt agerande
Juryns motivering var bland annat att Loopia lyckats skapa en support med hög teknisk innovationsnivå. Man har genom att utnyttja flera kommunikationskalnaler med ny teknik lyckats proaktivt fånga upp frågor från användare på bloggar, sociala medier, webbsidor och forum. Dessutom menar man att verksamheten kännetecknas av hög tillgänglighet, lyhördhet och proaktivitet.
Syftet med priuset är att lyfta fram inspirerande och framångsrika verksamheter som alla inom servicedesk kan ha nytta av för att förbättra den egna it-supporten.
I Telekom idag nummer 1/ 2014 kommer du som prenumerant att kunna läsa mer om Loopias kundsupport. Har du inte Telekom idag? Teckna en prenumeration genom att klicka här.