Pricka rätt i mötet med kunden

Kundfokus Digitaliseringen innebär helt nya möjligheter att lära känna och bygga relationerna med sina kunder. Den här boken visar hur ny teknik och rätt kunskap kan användas för mer pricksäker marknadsföring.

Pricka rätt i mötet med kunden

Boken Digital marknadsföring beskriver med praktiska exempel hur ny teknik och rätt kunskap kan skräddarsy marknadsföringen till både individer och situationer. Stort fokus ligger på mobil marknadsföring, sociala medier och lojalitetsprogram. Boken ger även vägledning till hur företag kan läsa av konsumentens digitala fotavtryck och skapa en god bild av efterfrågan och behov i realtid.

En ökad konsumentmedverkan kan dessutom leda till fler nöjda och lojala kunder. Boken lägger därför extra fokus på medskapandet mellan konsumenter och företag, att förstå och dra nytta av konsumenters expertis och engagemang för att stärka sin egen konkurrenskraft.

Roger Ström och Martin Vendel är författarna och boken är utgiven på Sanoma Utbildning.

Kvalitetsprofilen

Kunskapsmaterial

Utbildnings-tv

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.