Strategisk kommunikation under lupp

Förändringsarbete Vilket värde ger och vilken betydelse har kommunikation för varumärkesbyggande, kriser, förändringar, opinionsbildning och CSR? Det är frågor som ett stort projekt kring strategisk kommunikation nu söker svaret på.

Projektet drivs av Institutionen för strategisk kommunikation vid Campus Helsingborg i samarbete med Sveriges kommunikatörer. Syftet är att fastställa kommunikationens betydelse för verksamheters framgång och hur väl de når sina mål.

Både företag och offentliga organisationer deltar i projektet. De står för finansieringen tillsammans med Helsingborgs stad och yrkesföreningen Sveriges Kommunikatörer. Totalt kommer projektet att omfatta cirka 6 miljoner kronor.

De organisationer som deltar i projektet är Eon, Göteborgs stad, Länsstyrelsen Västernorrland, Malmö stad, NCC, Polismyndigheten, PostNord, Stockholms stad och Västra Götalandsregionen.

Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.