TV: CX-expertens guide till ett säkrat kundfokus

Utbildnings-tv Kvalitetsmagasinets uppskattade segment utbildnings-tv är tillbaka! Årets första programserie har tema kundfokus, och i detta avsnitt gästas vi av CX-experten Helén Rigamonti, som guidar dig runt de farligaste fallgroparna - och lyfter de viktigaste verktygen.

TV: CX-expertens guide till ett säkrat kundfokus

Kundupplevelsen formas av alla de moment som kundresan innehåller – oavsett om vi pratar om ett inköp av en vara eller tjänst, eller om det rör sig om ett sjukhusbesök eller tågresa.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

Inom CX-arbete lägger man stor vikt vid att gå i kundens skor. Om detta vet CX-experten Helén Rigamonti det mesta. Hon har många års erfarenhet av kundarbete i vitt skilda branscher och sektorer – och hon är aktuell med boken Customer Experience Management på Svenska, som fick priset Årets marknadsföringsbok 2024, enligt Sveriges marknadsförbund.

Hur gör man då när man arbetar med Customer Experience Management? Man arbetar med ett kundcentrerat förändringsarbete – och det ska ske på alla organisationens avdelningar, inte bara på marknad- och säljavdelningen.

Läget är ett kritiskt, det framgår av de senaste årens recensioner av svenska verksamheters kundarbete. Att antalet missnöjda kunder ökar kraftigt framgår bland annat i en ny undersökning från Gartner.

Här berättar Helen Rigamonti om vanliga tankevurpor, misstag och missförstånd som sker i kundarbetet. Det rör sig bland annat om CX washing eller att säga att man arbetar kundorienterat men saknar såväl verktyg eller tillräcklig kundinsikt för att kunna arbeta med kundens intresse i fokus.

Nu efter all matnyttig information från Helén Rigamonti vill du säkert inte missa den intressanta frågestunden vi hade med henne efter hennes dragning. Den ser du här:

Kvalitetsprofilen

Kunskapsmaterial

Utbildnings-tv

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.

Det senaste