nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Råd för att skapa en kundfokuserad verksamhet

Kundinsikt, kundvärde och kundupplevelse. Det är grunderna i att skapa glada kunder och framgångsrik verksamhet, menar Adéle Elmgart och Eva Bloch i den nya boken ”Kundfokus – skapa kundvärde och hållbara resultat”.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Vad innebär egentligen kundfokus? Vem är din kund? Har ni flera kundled? Hur upplever kunden er före, under tiden och efter att ni haft kontakt? Hur kan ni skapa en kundfokuserad verksamhet och vilka är fördelarna med en sådan?

Boken ”Kundfokus” ger situationsanpassade och konkreta tips, inspiration och kunskaper för att komma igång och arbeta systematiskt med kundfokus.

Boken vänder sig till företag av olika storlekar och förutom en teorigenomgång intervjuas företrädare för 14 företag och organisationer – allt ifrån K-Rauta och Falkenbergs Begravningsbyrå till Friskis och Svettis och flygbolaget Bra.

Liber är förlaget.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Kvalitetsutveckling en förutsättning för digitalisering

Den megatrend och utmaning vi hör talas om mest just nu är digitalisering. Vi ska alla utveckla våra analoga produkter, tjänster och processer till att bli digitala. Men vad är syftet? Många förknippar digitalisering med resurseffektivitet, att vi ska kunna ersätta människor med appar och elektroniska tjänster av olika slag. Många organisationer och företag har just den målsättningen med digitaliseringen. Här finns det en stor risk att dessa organisationer glömmer bort för vem de digitaliserar – deras kunder och intressenter!

  • Annonskod Huvudspalten 4

Hon lät medarbetarna bestämma aktivitet för samtal

När Catarina Söderlund, marknads- och utbildningschef på Visma Enterprise, hade läst om en chef som bytt ut sina medarbetarsamtal i mötesrum mot aktiviteter bestämde hon sig för att göra samma sak. Nu har hon haft elva samtal på allt från kafé till skridskois.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.