nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

Kundorientering

Mobiloperatörerna med nöjdast kunder

Både privat- och företagskunder blir allt mer nöjda med sina mobiloperatörer. Men det räcker inte längre med bra tekniska tjänster, utan handlar nu om helt andra saker för att kunderna ska bli belåtna, visar en färsk studie från Svenskt Kvalitetsindex, SKI, som rankat operatörerna med nöjdast kunder.

  • Annonskod huvudspalt 1

Underlätta kundens värdeskapande med tjänstelogik

Recension

I boken Tjänstelogik, Per Skalén, beskrivs tjänstelogik som ett sätt att förstå, leda och utveckla en verksamhet. Den bygger på flera års forskning om tjänstelogik och lyfter praktiska exempel från tjänsteföretag, industriföretag och offentliga organisationer, till exempel Spotify, Ikea, Volvo och Skatteverket.

  • Annonskod för huvudspalt 2

”Enterstolthet” hos Telias kundtjänst på sociala medier

Tusentals kunder tar kontakt med Telia i sociala medier varje vecka. Nu har företaget gått igenom en förändringsresa i hur man svarar kunderna. "Inte för att bli något annat men för att bli något mer. För att gå från kundservice till kundupplevelse", konstaterade Telias Sanna Sundell i veckan när hon talade på C2 Managements Riksforum för förslag och förbättringar.

  • Annonskod för huvudspalt 3

  • Annonskod för Native 2

Bättre kundupplevelse startar hos ledningen

62 procent anser att kundservice är en viktigare fråga nu jämfört med ett år sedan. Ökat stöd från ledningen är en avgörande fråga för att lyckas. Det är resultatet av en ny undersökning från företaget Questback.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.