1. Tillhandahåll verktygen
Se till att dina medarbetare har teknik, hjälpmedel och de kunskaper som krävs för att göra jobbet så effektivt som möjligt.
2. Kommunicera dina förväntningar
Ju tydligare du är med dina förväntningar, desto mer effektiva och produktiva kommer dina medarbetare att bli.
3. Lär känna dina medarbetare
Du behöver inte bli bästis med dem men visa ett genuint intresse.
4. Investera i dina medarbetare
Se till att dina medarbetare vidareutbildas. Kompetens är en färskvara och många gånger en förutsättning för konkurrenskraft.
5. Våga fråga
Fråga dina medarbetare vad du kan göra för att bli en bättre chef och hur du kan underlätta jobbet för dem. Var beredd på ett ärligt svar.
6. Skratta ofta
Kom ihåg att ha roligt på jobbet. Att skratta är ett av de bästa sätten att ta udden av stressen.
7. Belöna dina medarbetare
Om du lär känna dina medarbetare så vet du hur du kan belöna dem på ett sätt som motiverar dem.