Inga produkter i varukorgen.
Premium
Förbättringsarbete
Kvalitetsprofilen
Kvalitetsvård
Event
Prenumerera
Event: KM Fokus 2024
Premium
Kvalitetsprofilen
E-tidning
Prenumerera
Kvalitetsvård
Event
Annonsera
Kontakt
Kundtjänst
GDPR och cookies
Karriär
Kunskapsmaterial
Partnermedia
Produkter från Pauser Media
Läst
Läst
Nycklar till autentiskt ledarskap
Autentiskt ledarskap – nyckel till personlig utveckling och framgång? Det hävdar författaren Marie Herkestam i sin nya bok "Majestic Leadership".
17 mars
Recension
Nya perspektiv på det mest basala
Andas bättre och öka livskvalitén. Kvalitetsmagasinets recensent har läst en bok som utmanar medicinska sanningar och väcker tankar om hälsa.
8 februari
Recension
Läsvärt om förändrad förändringsledning
I en föränderlig värld måste även organisationer förändras. Recensenten Bengt Klefsjö har läst en tankeväckande bok – ”Involverande förändringsledning – när förändring förändras” – om hur man framgångsrikt leder en organisation genom olika typer av förändringar.
1 februari
Recension
Nytänkande perspektiv på hur hjärnan påverkas
Isabelle Sjövall är inredningsdesigner. Recensenten Yvonne Lagrosen rekommenderar varmt hennes bok om vad hjärnforskningen kan lära oss om design och arkitektur.
23 januari
Premium
HÅLLBARHET
9 pusselbitar för att få fart på hållbarhetsarbetet
Ett färgglatt hållbarhetspussel ska hjälpa medelstora företag att få fart på sitt hållbarhetsarbete. Det hoppas författarna bakom boken Hållbariseringen, som menar att det är hög tid att tänka hållbarhet även för medelstora företag.
19 oktober 2021
Premium
Recension
Våga sätta foten i kundens sko
Recension
Boken ”I Kundens skor” lyfter fram att man måste våga sätta foten i kundens sko och utforma processer och fatta beslut utifrån insikterna detta ger.Här spelar organisationskulturen en vikigt roll.
15 juli 2021
Lästips
Bokspecial: 8 bra böcker att läsa i sommar
Sommar, semester och kanske lite tid för reflektion och personlig förkovran. Här kommer några tips på läsning för att fylla på både den professionella och personliga utvecklingen. Trevlig läsning!
9 juli 2021
Recension
Små ändringar av beteendet ger stora effekter
Det går att ändra vårt beteende, men det krävs ökad medvetenhet då vi oftast inte är medvetna om det själva. I boken Hävstångsledarskap, små beteenden med stor betydelse, ger författarna konkreta exempel på hur det kan gå till.
28 juni 2021
Verksamhetsutveckling
Delaktighet viktigt för hållbart förändringsarbete
Tid, öppenhet för lärande och ett delat ledarskap är några av nycklarna till ett gott förändringsarbete med hållbarhet i fokus. Det är en slutsats av fem forskare som satt samman boken Lärande för hållbar verksamhetsutveckling.
22 april 2021
Kvalitetsarbete
Ny lättläst bok inspirerar i kvalitetsarbetet
Kvalitetsmagasinet ställde fem frågor till författarna Bengt Klefsjö och Bo Bergman som nyss utom med en nyutgåva av boken "Kvalitet i alla led" som för första gången kom ut för 20 år sedan. Sedan dess har mycket hänt: fokus på hållbarhet, den traditionella uppdelningen i varor och tjänster på att lösas upp, ökad digitalisering och ett ökat intresse för kvalitetsarbetet i offentlig sektor.
17 mars 2021
Recension
Bra förbättringspaket för offentlig sektor
Digitalisering, mindre resurser och en åldrande befolkning är några faktorer som skapat ett stort behov av systematisk kvalitetsutveckling i den offentliga sektorn. I boken "Leda för kvalitet" har författarna skapat ett utmärkt förbättringspaket för offentlig sektor.
15 januari 2021
Böcker
Årets bästa böcker 2020
Under 2020 har det släppts en hel del riktigt bra böcker inom verksamhetsutveckling, entreprenörskap och ständig förbättring. Här är några guldkorn som kommit ut under året.
21 december 2020
«
Äldre artiklar
Månadens fråga
Har ni tvärfunktionella team inom er organisation?
Ja
Nej
Vet ej
Det är på gång!
Visa resultat
Veckans
mest
lästa
1.
Mötet
Esbjörn Johansson – högsta saldot på emotionella bankkontot
2.
Standard
Standarden som är ”heliga graalen” för digitaliseringen
3.
Offentlig sektor
Kvalitetskommunen Höganäs – allt började med en snöslunga
4.
Kundnöjdhet
Klagomål är gåvor – Så återställer du kundens förtroende
5.
Digitalisering
Därför kan digitala möten få dig att prestera sämre
Kvalitetsprofilen
Årets Kvalitetsprofil
Här är vinnaren av Årets Kvalitetsprofil 2023
24 oktober
Årets Kvalitetsprofil
Finalisten: ”Mer balans mellan resurs och uppgift”
6 oktober
Årets Kvalitetsprofil
Finalisten: ”Hoppas att tråden mellan kvalitet och hållbarhet stärks”
5 oktober
Annons
Sponsrat av
Centuri
Visste du att strategisk planering kan försämra(!) ditt resultat?
Kunskapsmaterial
Genesys
Guiden för kontaktcentret 2023
Genesys
Bygg ett bättre affärscase för att trensformera er kundservice-strategi
Genesys
Nå långsiktig framgång genom att fokusera på empati
Visa alla
Profilen
Premium
Förbättringsledning
Wibax kvalitetschef: ”Vi kan inte ta allt så personligt”
14 juni
Premium
Kvalitetsprofilen
Profilen: ”Kvalitetsarbetet måste genomsyra alla led”
19 maj
Premium
Kvalitetsprofilen
Mehzabeen Kamruddin: Att se alla anställda skapar delaktighet
31 mars
Annons
Sponsrat av
Pauser Media
6 anledningar till varför Native är det effektivaste sättet att annonsera
Kvalitetsmagasinet Premium
Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.
Prenumerera
Logga in
Blogg
Till avdelningen
Premium
Krönika
Fortsatt brist på kundorientering
15 november
Premium
Blogg
Lean kräver rätt förutsättningar
11 oktober
Lean
Lean – så mycket mer än bara verktyg
11 augusti
Blogg
Coachning får inte glömmas bort under förbättringsresan
17 mars
Debatt
Till avdelningen
Premium
Offentlig sektor
”Sjukvården har en inneboende förändringsovilja”
8 december 2022
Debatt
Använd ”transformation” på tydligare sätt
30 juni 2022
Debatt
Dags att situationsanpassa organisation och arbetssätt?
27 juni 2022
Debatt
Låt inte geografi begränsa dataanalysen i vården
20 juni 2022
Krönika
Till avdelningen
Premium
Krönika
Lars Sörqvist: "Långsiktighet vinner i längden"
17 november
Premium
Krönika
Hjärnan och Lean – Perfekt matchning eller komplicerad relation?
4 september
Premium
Modeller
Ingemar räknar: "Gör som Pinocchios farsa!"
29 augusti
Premium
Krönika
Lars Sörqvist: "AI är inte ett mål utan ett medel att bli bättre"
25 augusti
Det senaste
Kvalitetskalendern
Lucka 3: Lär av misstag
12 timmar sedan
Kvalitetskalendern
Lucka 2: Värdet av systematik
2 december
Premium
Modell
Modell: Så minskar du stress på jobbet
1 december
Standarder
Sis klargör – då får du ta från chokladaskens undre lager
1 december
Tv
Se webbinaret med eftersnacket från KM Live här
1 december
Kvalitetskalendern
Lucka 1: Intern kontroll
1 december
Upphandling
Färre lämnar anbud i offentliga upphandlingar
30 november
Digitalisering
Nytt projekt ska digitalisera industrin
30 november
Kvalitetskalendern
Lucka 3: Lär av misstag
12 timmar sedan
Kvalitetskalendern
Lucka 2: Värdet av systematik
2 december
Premium
Modell
Modell: Så minskar du stress på jobbet
1 december
Standarder
Sis klargör – då får du ta från chokladaskens undre lager
1 december
Tv
Se webbinaret med eftersnacket från KM Live här
1 december
Kvalitetskalendern
Lucka 1: Intern kontroll
1 december
Upphandling
Färre lämnar anbud i offentliga upphandlingar
30 november
Digitalisering
Nytt projekt ska digitalisera industrin
30 november