Öka dragningskraften

Företagskultur En god stämning smittar av sig, även på kunderna. Här får du konkreta tips för att bygga en stämningsfylld verksamhet.

Öka dragningskraften

Boken Stämningsfyllt – dragningskraften för alla verksamheter tar ett grepp om den ogreppbara stämningen, känslan som gör att kunderna blir lockade, agerar, köper och sedan är så nöjda att det inte råder någon tvekan om att de kommer tillbaka.

Författarna vill att läsarna ska reflektera över sin egen kultur: Har ni rätt stämning, och inte bara ibland och för vissa, utan alltid och för alla?

– Att skapa den osynliga, naturliga dragningskraft som vi valt att kalla stämningsfyllt är avgörande för att skilja sig från mängden, men också något som alltför ofta inte prioriteras, säger författarna Frida Palmgren och Anders Örtengren.

Detta är en överlevnadsfråga, konstaterar de. Som kund, besökare och medarbetare vill vi gå dit där det känns bra, där vi betyder något och där ett ”välkommen tillbaka” inte bara är en tom fras.

Boken visar hur man kan bygga en stämningsfylld verksamhet där grunden för att lyckas ligger i att skapa ett gott internt klimat som skapar värme, glädje och positiva upplevelser för besökaren eller betraktaren. Läsaren får struktur för att skapa den rätta stämningen, konkreta tips och inspiration där elva sagor visar vägen till framgång med sensmoraler som guide.

Liber är förlaget den är utgiven på.

Kvalitetsprofilen

Kunskapsmaterial

Utbildnings-tv

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.