Inga produkter i varukorgen.
Premium
Förbättringsarbete
Utbildnings-tv
Event
Kvalitetsvård
Prenumerera
Premium
Event
Kvalitetsvård
E-tidning
Event
Prenumerera
Annonsera
Kontakt
GDPR och cookies
Karriär
Kunskapsmaterial
Partnermedia
Produkter från Pauser Media
Kommunikation
Coronakrisen
Viktigt med ärlig kriskommunikation
Det är stora skillnader i kriskommunikationen till följd av coronapandemin mellan Sverige och grannländerna Norge och Danmark. Men oavsett om det är experter eller politiker som är avsändare gäller det att kommunikationen är ärlig och transparent, menar forskaren Joel Rasmussen vid Örebro universitet.
24 april 2020
Premium
Kommunikation
Hur kvalitetssäkrad är informationen?
Mängder av information florerar på nätet om coronapandemin. Men hur kvalitetssäkrad är informationen? Sant eller falskt? Var källkritisk och förhindra spridning av desinformation, råder Johan Farkas, doktorand i medie- och kommunikationsvetenskap vid Malmö universitet.
20 mars 2020
Kundnöjdhet
Volvos varumärke fortfarande starkast
Det mest positivt omtalade varumärket i Sverige är Volvo. Ica och Swish knappar in. Störst kliv framåt tar SJ. Allt enligt YouGov BrandIndex.
28 januari 2020
Premium
Kundnöjdhet
Så får du nöjda kunder i en digital värld
Nöjda kunder är ett kvalitetsmått. Men hur skapar man nöjda kunder när digitaliseringen ökar och kundlojaliteten minskar? Här är expertens sju tips på hur du får nöjda kunder i en digital värld.
4 december 2019
Digitalisering
Chatt populärare än e-post bland yngre
E-post, en av de äldsta kommunikationstjänsterna på internet, håller på att förlora i betydelse. Chatt är istället på frammarsch, särskilt bland yngre internetanvändare, och kan komma att ta över e-postens första plats även inom arbetslivet, framgår av Internetstiftelsens årliga undersökning.
22 oktober 2019
Topp 10: Här bor flest klimatförnekare
De flesta människor tror på klimatforskningen om att jorden blir varmare. Men än finns det fortfarande ett antal länder och medborgare som tror att klimatförändringar är ett påhitt.
9 oktober 2019
Premium
Kundnöjdhet
Handelsbankens kulturförändring har gett nöjda kunder i 30 år
I tre decennier har Handelsbanken haft nöjdare kunder och högre lönsamhet än branschgenomsnittet. Att utgå från kunderna och arbeta lokalt har betalat sig. Ett viktigt verktyg för att driva förbättringar är Svenskt Kvalitetsindex, SKI.
22 maj 2019
Digitalisering
4 av 10 negativa till kommuners digitala tjänster
Digitalisering
Fler än fyra av tio medborgare har en negativ inställning till kommunernas digitala tjänster och processer, visar en färsk undersökning. Däremot är betydligt fler nöjda med kommunhandläggarnas service och bemötande.
24 april 2019
Premium
sociala medier
10 vanligaste sätten vi använder sociala medier i jobbet
sociala medier
Sociala medier har allt mer kommit att bli ett verktyg i arbetsvardagen. I Sveriges största arbetslivsundersökning Manpower Work Life listas de vanligaste sätten som vi använder sociala medier i yrkeslivet.
9 januari 2019
Premium
Varumärke
Företag måste lyssna till följarna
Amerikanska modejätten GAP lanserade en ny logotype, men blev efter en storm på sociala medier tvungna att dra tillbaka den och återlansera den gamla. Det illustrerar vikten av kommunikation med följarna på sociala medier, enligt Veronika Tarnovskaya, docent på Ekonomihögskolan vid Lunds universitet.
26 oktober 2018
Premium
Kommunikation
Så undviker du projekt-kyrkogården
Många projekt blir inte som man tänkt sig vare sig det gäller kostnad, effekt eller leverans i tid. I boken ”Mot olika mål”, försöker författarna reda ut varför många projekt misslyckas och varför de effekter man väntade sig inte kommer.
31 augusti 2018
Förbättringsarbete
Visualisera budskapet när orden inte räcker till
Våra tangentbord är det största hindret för att nå ut med information. Språket är otillräckligt och budskapet måste synliggöras för att nå fram, menar Johan Lundell, entreprenör och innovatör, som föreläste på KvalitetsMagasinet Live.
21 mars 2018
«
Äldre artiklar
Senare artiklar
»
Veckans
mest lästa
1.
Ledarskap
Insikter från en före detta multitaskare – ”Lätt att säga att man ska prioritera, men hur gör man?”
2.
Självledarskap
Självledarskap är ingen genväg – det är ett ansvar som börjar högst upp
3.
Förbättringsrbete
Från risk till möjlighet – så använder du SWOT som verktyg för utveckling
4.
Förbättringsarbete
Så skiljer du på förbättring och förändring: ”Förändring kräver ingen kunskap”
Annons
Sponsrat av
Skillspartner
Du är viktig! Allt kommunicerar alltid
Kunskapsmaterial
NICE
Få de 10 bästa CX-trenderna för 2025
Genesys
Kundupplevelse i AI-eran
Genesys
Sju steg mot ökad kundlojalitet
Visa alla
Utbildnings-tv
WEbbinar
Tv: ”Teknik blir bara värdefull när insikterna leder till förbättring”
23 oktober
Premium
UTBILDNINGS-TV
Tv: ”Snabbrörlighet betyder inte att vi ska vara hafsiga”
10 juli
Premium
UTBILDNINGS-TV
Tv: ”Syftet är vår fyrbåk i snabbrörliga organisationer”
3 juli
Annons
Sponsrat av
Diploma Utbildning
Webbutbildning: Framtidens plattform för lärande
Kvalitetsmagasinet Premium
Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.
Prenumerera
Logga in
Krönika
Till avdelningen
Krönika
Iso 9001:2026 – Från papperstiger till levande system
2 september
KRÖNIKA
Ni bryter redan mot Iso 9001 utan att veta om det
6 augusti
Premium
Krönika
När rutiner bara finns på papper – ett säkerhetsproblem i praktiken
8 juli
Krönika
Ansvar – att ha eller att ta
23 juni
Det senaste
Premium
Ledarskap
Ledarskap som gör skillnad: agera när manualen inte räcker till
21 minuter sedan
Premium
Ledarskap
Så skapas en effektiv ledningsgrupp
4 minuter sedan
Premium
Förbättringsarbete
Louise Bringselius: Digitaliseringen riskerar att hämma samhället
19 timmar sedan
Premium
Förbättringsarbete
Annica Hagen: De som driver förändring sätter spelreglerna
22 timmar sedan
Premium
Checklistan
Receptet för hållbar verksamhetsutveckling på en budget
23 timmar sedan
Premium
AI
Ny studie: AI gör att fler överskattar sin förmåga
23 timmar sedan
Premium
Hållbarhet
Överprövningsspöket – myt och verklighet i hållbara upphandlingar
5 november
Premium
Kvalitetsrollen
Ute- och innelistan – här är framtidens kvalitetsarbete
5 november
Premium
Ledarskap
Ledarskap som gör skillnad: agera när manualen inte räcker till
21 minuter sedan
Premium
Ledarskap
Så skapas en effektiv ledningsgrupp
4 minuter sedan
Premium
Förbättringsarbete
Louise Bringselius: Digitaliseringen riskerar att hämma samhället
19 timmar sedan
Premium
Förbättringsarbete
Annica Hagen: De som driver förändring sätter spelreglerna
22 timmar sedan
Premium
Checklistan
Receptet för hållbar verksamhetsutveckling på en budget
23 timmar sedan
Premium
AI
Ny studie: AI gör att fler överskattar sin förmåga
23 timmar sedan
Premium
Hållbarhet
Överprövningsspöket – myt och verklighet i hållbara upphandlingar
5 november
Premium
Kvalitetsrollen
Ute- och innelistan – här är framtidens kvalitetsarbete
5 november