Håll dig uppdaterad med vårt kostnadsfria nyhetsbrev

Varje vecka får du en sammanfattning av de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Registrera dig

Tjänstedesign nya trenden

Kundfokus Bjud in kunden i förbättringsarbetet för att sätta fingret på vad som verkligen skapar värde. Tjänstedesign är det nya inom vård och omsorg.

Vård- och omsorgssektorn står under ständig kritik och måste leverera god kvalitet med knappa resurser. Ett sätt att göra det på är att ta in kunderna, patienter, brukare eller anhöriga, redan i utformningen av processerna. Genom att sätta fingret på vad det är som verkligen skapar värde för kunderna kan kvaliteten höjas i tjänsterna. Det menar förespråkarna för metoden tjänstedesign. Stiftelsen Svensk industridesign har gjort en film som förklarar metoden och dess användningsområden för olika verksamheter.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=8ULdoUpV524?rel=0&w=490&h=276]

Vårt nyhetsbrev

De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Skickar begäran
Jag godkänner att Kvalitetsmagasinet sparar mina uppgifter
Läs mer om vår integritetspolicy här
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.