nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Svenskt Kvalitetsindex bransch- och kundmätningar ger en vägledning av vad företagen ska fokusera på i sitt kundarbete. Den nya tjänsten gör det möjligt att följa upp de åtgärder som vidtas på ett mer konkret sätt.
Svenskt Kvalitetsindex bransch- och kundmätningar ger en vägledning av vad företagen ska fokusera på i sitt kundarbete. Den nya tjänsten gör det möjligt att följa upp de åtgärder som vidtas på ett mer konkret sätt. FOTO: Shutterstock

Nytt verktyg visar vad kunderna tycker

Svenskt Kvalitetsindex lanserar en ny tjänst för att mäta kundupplevelse i realtid. Förutom bättre koll på kunderna, kan den även ge medarbetarna en kick i förbättringsarbetet.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Svenskt Kvalitetsindex lanserar en ny tjänst för att göra snabba pulsmätningar av kundupplevelsen, SKI Puls. Tanken är att fånga in kundens perspektiv och upplevelser i realtid, och på så vis få en direkt återkoppling till hur det dagliga arbetet fungerar.

Tjänsten riktar sig till företag med mottagningar och som erbjuder personlig rådgivning. Direkt när kunden lämnat mottagningen eller affären, eller avslutat telefonsamtalet, skickas ett sms eller ett e-postmeddelande till kunden där hen får svara på frågor kring mötet. Svaren sammanställs i en webbportal, där man kan följa resultaten löpande. Frågorna kan variera över tid beroende på vilka områden som företaget vill följa upp och vad som driver just deras kundnöjdhet mest.

Under våren har Svenskt Kvalitetsindex testat produkten i flera pilotprojekt, med positivt resultat.

– Vi har också märkt att personalens engagemang och motivation har ökat hos de företag som testat SKI Puls när resultatet indikerat att de är på rätt väg och gör rätt saker. Man kan ju snabbt vidta åtgärder om det är något som behöver förbättras, säger projektkoordinator Elina Jacobsson.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

  • Annonskod Huvudspalten 4

Så skapar du hållbar framgång över tid

Varför har vissa organisationer funnits i hundratals år medan andra inte håller ett decennium? Nyckeln är att skapa framgång som varar över tid – något som ISO 9004 bistår med. Standarden bygger på strategier, bästa praxis och erfarenheter från några av de mest framgångsrika företagen runt om i världen.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.