Inga produkter i varukorgen.
Premium
Förbättringsarbete
Utbildnings-tv
Event
Kvalitetsvård
Prenumerera
Premium
Vårt nya arbetsliv
Kvalitetsmagasinet Live
Kvalitetsvård
E-tidning
Event
Prenumerera
Annonsera
Kontakt
GDPR och cookies
Karriär
Kunskapsmaterial
Partnermedia
Produkter från Pauser Media
Kontaktcenter
Premium
Så skapar Akademikernas a-kassa värdefulla kundmöten
Akademikernas a-kassa ökar effektiviteten, servicen och arbetsmiljön med en modern kontaktcenterplattform och en tydlig strategi för kundmötet.
1 september 2022
Premium
Kundservice
Därför är kundservice i centrum hos e-handlaren Lyko
De säger nej till chattbotar och ai men låter kundservice ta en central roll i organisationen. Vi har pratat med Lykos kundservicechef Elin Trapp.
3 juni 2022
Premium
Kundmöte
Så utvecklas verktygen för att analysera kundmötet
Teknikutvecklingen har lett fram till helt nya verktyg och möjligheter att analysera kundmötet. Vi bad Telias expert Beata Nylén berätta om dagens möjligheter.
2 maj 2022
Premium
Kundbemötande
Så tycker kunderna om Skatteverkets chattbot Skatti
Det är drygt fyra år sedan Skatteverket lanserade Skatti, en chattbot som kan svara på skattefrågor. Här är myndighetens lärdomar av att arbeta med artificiell intelligens i kundmötet.
29 april 2022
Kundtjänst
Fjärrstyrd robot börjar jobba i kommunens kundtjänst
Effektivare arbete för personalen och smidigare för invånarna. Så är det tänkt att bli när roboten Robin börjar jobba i Uppland-Bro kommuns kundtjänst. Robin är fjärrstyrd och kopplas upp via videomöte.
11 april 2022
Premium
Kundtjänst
Outsourcing av kundtjänsten – tänk på det här
Lägga ut kundtjänsten eller hålla den inom företaget? Det är en vattendelare. Väljer man outsourcing är utmaningen att få den nya partnern att förstå er företagskultur. Det säger Cecilia Johansen, konsult och tidigare kundservicechef.
3 mars 2022
Kundnöjdhet
Här är fem saker som kunderna avskyr
Brilliant Future har kartlagt de fem främsta orsakerna till att kunderna tappar förtroendet för er verksamhet.
16 februari 2022
Premium
Kundnöjdhet
E-handlare lever inte upp till kundernas höga krav
Kundnöjdhet
Trots ett starkt fokus på att förbättra den digitala köpupplevelsen lyckas e-handlarna inte leva upp till kundernas förväntningar, visar en global undersökning.
17 december 2021
Kundnöjdhet
Rapport: Kundtjänst en stor konkurrensfaktor
En spegling av varumärket och en otroligt viktig del i kundupplevelsen. I en ny rapport framgår det att vikten av kundtjänstens har blivit allt större.
21 oktober 2019
Kundservice
Kundtjänst en stor konkurrensfaktor
Kundservice
En spegling av varumärket och en otroligt viktig del i kundupplevelsen. I en ny rapport framgår det att vikten av en bra kundtjänst har blivit allt större.
27 mars 2019
Kundservice
De är bäst på telefoni och kundservice
I årets upplaga av SM i telefoni och kundservice var det en bransch som särskilt utmärkte sig. – Konkurrensen var exceptionell och tillgängligheten nästan hundraprocentig, säger Anders Boivie, vd för arrangören Q Survey.
27 januari 2014
Kontaktcenter
Negativ attityd i kundtjänsten irriterar mest
Engagerad och trevlig personal kommer man lång med när man arbetar med kundservice. Svenskarna stör sig mest på nedlåtande attityder och dåligt engagemang när de kontaktar företags kundtjänst.
25 november 2013
«
Äldre artiklar
Veckans
mest lästa
1.
Struktur
Skapa mening med strukturen – annars blir den frukostmat
2.
Ledarskap
Bygg en kultur som får medarbetarna att stanna – 5 tips
3.
Struktur
Strukturexperten: Så hindras beslut från att rinna ut i sanden
4.
LISTAN
10 förbättringscase från 2024 att lära av
Kvalitetsprofilen
Årets Kvalitetsprofil
Hon är vinnaren av Årets Kvalitetsprofil 2024
8 november 2024
Utmärkelse
Nästan 8 000 röster inne - Var med och påverka finalen
9 september 2024
Annons
Sponsrat av
Kvalitetsmagasinet
6 anledningar till varför Native är det effektivaste sättet att annonsera
Kunskapsmaterial
Genesys
Sju steg mot ökad kundlojalitet
Genesys
Guiden för kontaktcentret 2023
Genesys
Bygg ett bättre affärscase för att trensformera er kundservice-strategi
Visa alla
Utbildnings-tv
Premium
Utbildnings-tv
Omtaget som förnyade Acteas ledningssystem - "vi behövde sålla bort"
16 maj 2024
Premium
Utbildnings-tv
Tv: Inte certifierat - men ändå starkt ledningssystem på Bröd och Salt
3 maj 2024
Premium
Utbildnings-TV
Tv: Hur man håller ledningssystemet levande
24 april 2024
Annons
Sponsrat av
Skillspartner
Du är viktig! Allt kommunicerar alltid
Kvalitetsmagasinet Premium
Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.
Prenumerera
Logga in
Krönika
Till avdelningen
Krönika
Nobelpriset och organisationens själ
11 december 2024
Premium
CHEFREDAKTÖRENS KRÖNIKA
Hur blir vi mindre personberoende i kvalitetsarbetet?
6 december 2024
Premium
CHEFREDAKTÖRENS KRÖNIKA
Ta in kunden ”på riktigt” för att skapa kundfokus
29 november 2024
Premium
Krönika
Krönika: ”Så kan företag möta NIS2 och undvika kostsamma böter”
29 november 2024
Det senaste
Standarder
Så ska näringslivets beredskapsplanering säkras
8 timmar sedan
Premium
VARUMÄRKE
Arbetsgivarvarumärke – Bli en plats där folk vill jobba
11 timmar sedan
Premium
Företagskultur
De tar tillit till en ny nivå – driver företag utan chefer
13 timmar sedan
Premium
Utmärkelse
Sju byggprojekt prisas för utmärkt kvalitet
14 januari
Innovation
230 miljoner till innovativt gruvprojekt
13 januari
LISTAN
10 nyttiga artiklar från 2024 om ledningssystem att lära av
13 januari
Premium
Forskning
Han vill göra fabriker bättre - för både produktion och människa
13 januari
Utmärkelse
Eslöv kommun prisas för ihärdigt kvalitetsarbete
10 januari
Standarder
Så ska näringslivets beredskapsplanering säkras
8 timmar sedan
Premium
VARUMÄRKE
Arbetsgivarvarumärke – Bli en plats där folk vill jobba
11 timmar sedan
Premium
Företagskultur
De tar tillit till en ny nivå – driver företag utan chefer
13 timmar sedan
Premium
Utmärkelse
Sju byggprojekt prisas för utmärkt kvalitet
14 januari
Innovation
230 miljoner till innovativt gruvprojekt
13 januari
LISTAN
10 nyttiga artiklar från 2024 om ledningssystem att lära av
13 januari
Premium
Forskning
Han vill göra fabriker bättre - för både produktion och människa
13 januari
Utmärkelse
Eslöv kommun prisas för ihärdigt kvalitetsarbete
10 januari