I dagarna lanseras Joakim Ahlströms nya bok How to Succed with Continuous Improvement, a Primer for Becoming the Best in the World på den amerikanska marknaden. Boken är en uppföljning av Bäst i världen och ger läsaren vägledning i arbetet med ständiga förbättringar.
USA inspireras av svenskt förbättringsarbete
Förbättringsarbete Svenskt förbättringsarbete står i rampljuset när Joakim Ahlströms nya omarbetade upplaga av boken Bäst i världen kommer ut på den amerikanska marknaden.

Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Kvalitetsmagasinet premium
Läs vidare – starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in och läs vidare.
Varför ge ut den nya upplagan på engelska?
– Det var egentligen inte min idé, utan Karen Martins, som läste boken förra året då hon var i Sverige. Hon tog med den till sitt förlag, McGraw-Hill, och de hörde sedan av sig till mig och ville ge ut den. Det tycker att den fyller ett tomrum på den amerikanska marknaden och det känns verkligen jätteroligt att få den möjligheten.
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