Inga produkter i varukorgen.
Premium
Förbättringsarbete
Utbildnings-tv
Event
Kvalitetsvård
Prenumerera
Premium
Event
Kvalitetsvård
E-tidning
Event
Prenumerera
Annonsera
Kontakt
GDPR och cookies
Karriär
Kunskapsmaterial
Partnermedia
Produkter från Pauser Media
Kundundersökningar
WEbbinar
Tv: ”Teknik blir bara värdefull när insikterna leder till förbättring”
WEbbinar
Att lyssna på kundernas röst är inte längre en fråga om mätning – utan om handling. I Kvalitetsmagasinets webbinar berättar Länsförsäkringar Stockholm och Brilliant Future hur organisationer kan gå från kunddata till faktiska förbättringar som märks – både i ledningen och hos kunderna.
23 oktober
Kundundersökning
Kundnöjdheten sjunker i svenska bankvärlden – här är bankerna i toppen och botten
Kundundersökning
Svenskt kvalitetsindex, SKI, senaste undersökning av bankskrået visar att branschens kundnöjdhet dalar bland både företags- och privatkunder. Här är SKI:s rankning av de största svenska bankerna.
15 september
Premium
Kundnöjdhet
”Våga gräv och fråga” – Fonus-chefen avslöjar knepen bakom höga kundnöjdheten
Kundnöjdhet
Fonus är landets största begravningsentreprenör med byråer utspridda i hela Sverige och nästan tusen anställda. Samtidigt har de ett samlat betyg på 4,8 av 5 på Trustpilot. KM reder ut hur de säkrar kundfokuset i hela organisationen – en begravning i taget.
12 september
Premium
Kundfokus
Därför är CX-fokus viktigare än kundnöjdhet – ”Varumärkeslöftet måste infrias”
Kundfokus
När det kommer till att bygga och bevara ett varumärke är kundnöjdheten inte alltid det som är mest relevant. Fokuset bör framförallt handla om att skapa en betydelsefull kundupplevelse – och då är relationsbygge mer värdefullt än att exponera sig så mycket som möjligt. Det menar Joakim Norin, ansvarig för CX på Kantar.
16 april
Premium
Kundnöjdhet
Här är telekom-operatörerna med nöjdast kunder
SKI har återigen kartlagt kundnöjdheten i den svenska telekombranschen. Årets SKI Mobil visar att branschens kundnöjdhet är fortsatt hög, även om betygen är något lägre än förra året.
9 oktober 2024
Premium
Checklistan
Kvalitetsarbetet på Demoskop: Balansgång mellan snabbhet och tillförlitlighet
Checklistan
Nu när undersökningsföretaget implementerar ett skräddarsytt AI-verktyg önskar Eva Lagercrantz veta mer om hur generativ AI används på ett ansvarsfullt vis. Det här har hon på agendan just nu.
18 september 2024
Kundfokus
Modellerna som höjer kundnöjdheten oavsett bransch
Kundfokus
Dagens kundlandskap är radikalt annorlunda mot för bara ett par decennier sedan. Så också våra möjligheter att möta de växande kundkraven. Cx-experten Helén Rigamonti lyfter två nygamla modeller som kan användas för att säkra hållbara kundrelationer.
4 juni 2024
Kundfokus
Bara fantasin sätter gränser när det gäller kundmätningar
Kundfokus
Hur veta vad kunder tycker när de inte längre svarar på enkäter? Revisionsledaren Lars Björkeström menar att det finns andra, mer tillförlitliga metoder, som är värda att testa.
19 april 2024
Premium
Hållbarhet
Hållbarhet tillbaka på konsumenternas agenda
Konsumenter prioriterar återigen hållbarhetsfrågor i större utsträckning, efter en nedåtgående trend då prisvärdhet ansågs vara mer viktigt. Det visar Svensk handels årliga hållbarhetsundersökning.
5 april 2024
Kundnöjdhet
Tandvårdens kundnöjdhet fortsätter sjunka – klyftorna ökar
Kundnöjdhet
Tandvården har länge legat högt gällande kundnöjdhet, i perioder har branschen toppat listan över Sveriges mest nöjda kunder. Nu sjunker siffrorna en aning. Isabel Simon vid Svenskt kvalitetsindex, SKI, berättar varför.
4 april 2024
Premium
Företagskultur
Medarbetares nöjdhet sjunker – unga mest missnöjda
Yngre vill jobba på plats och få feedback, medan äldre har ett större behov av frihet och att avskärma sig. Det var några av fynden i den årliga Sverigekollen från Svenskt kvalitetsindex, SKI.
23 februari 2024
Premium
Kundnöjdhet
Sveriges kundnöjdhet minskar – vill ha högsta kvalitet på allt
Kundnöjdhet
Svenska kunder har högre krav på mer allomfattande kvalitet än tidigare, och betygen på de flesta branscher har sjunkit. Det berättade Svenskt kvalitetsindex, SKI, under den årliga presentationen av rapporten Sverigekollen i Stockholm.
22 februari 2024
«
Äldre artiklar
Veckans
mest lästa
1.
Förändringsledning
Chefen som förklarat krig mot slöseriet – ”Offentlig sektor behöver inte mer pengar”
2.
MÄKTIGASTE
De 50 som påverkar kvalitet mest i Sverige – hela listan
3.
TV
Tv: En lärande organisation är inget man säger – det är något man gör
4.
Ledarskap
Därför är PDCA en avgörande metod i ledarskapsutvecklingen
Annons
Sponsrat av
Diploma Utbildning
Webbutbildning: Framtidens plattform för lärande
Kunskapsmaterial
NICE
Få de 10 bästa CX-trenderna för 2025
Genesys
Kundupplevelse i AI-eran
Genesys
Sju steg mot ökad kundlojalitet
Visa alla
Utbildnings-tv
TV
Tv: En lärande organisation är inget man säger – det är något man gör
16 december
WEbbinar
Tv: ”Teknik blir bara värdefull när insikterna leder till förbättring”
23 oktober
Premium
UTBILDNINGS-TV
Tv: ”Snabbrörlighet betyder inte att vi ska vara hafsiga”
10 juli
Annons
Sponsrat av
Stratsys
Webbinar: Från hållbarhetsrisk till affärsvärde
Kvalitetsmagasinet Premium
Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.
Prenumerera
Logga in
Krönika
Till avdelningen
Premium
Analys
Därför är vår effektivitet ”Lost in translation”
28 november
Krönika
AI – Verksamhetsstyrningens bäste vän eller största fiende?
17 november
Krönika
Iso 9001:2026 – Från papperstiger till levande system
2 september
KRÖNIKA
Ni bryter redan mot Iso 9001 utan att veta om det
6 augusti
Det senaste
Årskrönika
Kvalitetsåret 2025: verktygslådan – så kan du renovera din kultur
23 december
Premium
ÅRSKRÖNIKA
Kvalitetsåret 2025: lexikon – lär dig prata ledningens språk
22 december
ÅRSKRÖNIKA
Kvalitetsåret 2025: Hållbarhet närmar sig kvalitetsfrågorna
19 december
Premium
Förbättringsarbete
Kvalitetssäkra långsiktig hållbarhet: ”Måste integreras i affärsmodellen”
19 december
Guide
”Enda strategin man behöver” – bli en känslomakare
19 december
Premium
Förbättringsarbete
Så arbetar statliga myndigheter med att effektivisera verksamheten
18 december
Premium
AI
Kundens bästa eller verksamhetens effektivitet – Vad styr våra tekniska val?
18 december
Premium
Standarder
Sis vd: ”Standarder är strategiska geopolitiska verktyg”
18 december
Årskrönika
Kvalitetsåret 2025: verktygslådan – så kan du renovera din kultur
23 december
Premium
ÅRSKRÖNIKA
Kvalitetsåret 2025: lexikon – lär dig prata ledningens språk
22 december
ÅRSKRÖNIKA
Kvalitetsåret 2025: Hållbarhet närmar sig kvalitetsfrågorna
19 december
Premium
Förbättringsarbete
Kvalitetssäkra långsiktig hållbarhet: ”Måste integreras i affärsmodellen”
19 december
Guide
”Enda strategin man behöver” – bli en känslomakare
19 december
Premium
Förbättringsarbete
Så arbetar statliga myndigheter med att effektivisera verksamheten
18 december
Premium
AI
Kundens bästa eller verksamhetens effektivitet – Vad styr våra tekniska val?
18 december
Premium
Standarder
Sis vd: ”Standarder är strategiska geopolitiska verktyg”
18 december