När apoteksmarknaden avreglerades för några år sedan stod läkemedelsdistributören Oriola inför en stor förändring. Med ökad konkurrens och nya krav från kunderna insåg ledningen att de behövde utveckla en kultur och struktur för ständiga förbättringar och att Lean var metoden de sökte.
Oriola går all in med Lean
Förbättringsarbete Det räcker inte med ett brinnande engagemang för att lyckas med Lean. Inte heller vassa verktyg eller snygga whiteboardtavlor med färgglada post-it-lappar. För att nå verklig framgång måste man tänka större, konstaterar Magnus Korsgren, utvecklingschef på Oriola.
Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Kvalitetsmagasinet premium
Läs vidare – starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in och läs vidare.

– Företaget har alltid arbetat med förbättringar, men nu blev behovet tydligare. Kundens krav ökar hela tiden. Om vi inte utvecklar och förbättrar oss kommer vi till slut att få missnöjda kunder, konstaterar Magnus Korsgren som för drygt tre år sedan anställdes för att bygga upp och implementera ett Leanprogram.
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


