nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Operatören som tar hem nöjdhetsdubbel

Kundnöjdheten minskar på företagsmarknaden för fast telefoni och bredband, enligt Svenskt kvalitetsindex. En operatör tar hem kundnöjdhetsracet i båda kategorierna.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

På företagsmarknaderna för fast telefoni och bredband har kundnöjdheten minskat, enligt Svenskt kvalitetsindex siffror för 2015. I kategorin fast telefoni får branschen 67,3 procents kundnöjdhet som betyg, mot 68 procent förra året. I kategorin bredband får branschen 69,7 procent mot 72,3 förra året.

Bäst betyg i de båda kategorierna får Tele2, med en kundnöjdhet på 73,7 procent för bredband och 69,4 procent på fast telefoni. I den senare kategorin har man ökat från 66,8 procent 2014, medan man i bredbandskategorin gjort en minskning från noteringen 77,4 procent förra året.

I kategorin fast telefoni står Phonera för den mest negativa siffran, då man tappar drygt åtta procentenheter: från 69,9 procents nöjdhet 2014 till 61,5 i år.

Förra veckan presenterade Svenskt kvalitetsindex också nöjdhetssiffror för de svenska mobiloperatörerna – en undersökning som inte var allt för smickrande då samtliga visade sjunkande kundnöjdhet.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Så jobbar Telia för att få toppbetyg

Med personliga relationer, fokus på service och en mänskligt kontakt när tekniken strular har Telia placerat sig i topp när det gäller nöjda kunder i mobilbranschen.
– Hemligheten ligger i en kombination av bra digitala tjänster och personliga relationer, säger Patrik Granström, chef för små och medelstora företag på Telia.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.