nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Operatören som tar hem nöjdhetsdubbel

Kundnöjdheten minskar på företagsmarknaden för fast telefoni och bredband, enligt Svenskt kvalitetsindex. En operatör tar hem kundnöjdhetsracet i båda kategorierna.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

På företagsmarknaderna för fast telefoni och bredband har kundnöjdheten minskat, enligt Svenskt kvalitetsindex siffror för 2015. I kategorin fast telefoni får branschen 67,3 procents kundnöjdhet som betyg, mot 68 procent förra året. I kategorin bredband får branschen 69,7 procent mot 72,3 förra året.

Bäst betyg i de båda kategorierna får Tele2, med en kundnöjdhet på 73,7 procent för bredband och 69,4 procent på fast telefoni. I den senare kategorin har man ökat från 66,8 procent 2014, medan man i bredbandskategorin gjort en minskning från noteringen 77,4 procent förra året.

I kategorin fast telefoni står Phonera för den mest negativa siffran, då man tappar drygt åtta procentenheter: från 69,9 procents nöjdhet 2014 till 61,5 i år.

Förra veckan presenterade Svenskt kvalitetsindex också nöjdhetssiffror för de svenska mobiloperatörerna – en undersökning som inte var allt för smickrande då samtliga visade sjunkande kundnöjdhet.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Mobiloperatörerna med nöjdast kunder

Både privat- och företagskunder blir allt mer nöjda med sina mobiloperatörer. Men det räcker inte längre med bra tekniska tjänster, utan handlar nu om helt andra saker för att kunderna ska bli belåtna, visar en färsk studie från Svenskt Kvalitetsindex, SKI, som rankat operatörerna med nöjdast kunder.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.