Inga produkter i varukorgen.
Premium
Förbättringsarbete
Utbildnings-tv
Event
Kvalitetsvård
Prenumerera
Premium
Event
Kvalitetsvård
E-tidning
Event
Prenumerera
Annonsera
Kontakt
GDPR och cookies
Karriär
Kunskapsmaterial
Partnermedia
Produkter från Pauser Media
Undersökning
Kvalitet
Vilket verktyg är du?
Är du logisk och analytisk eller en person som är bra på att tänka utanför boxen? Ditt favoritverktyg i kvalitetsarbetet avslöjar din personlighet.
10 november 2014
Kundservice
Snabbt svar viktigast i kundtjänsten
Svenskar hatar telefonköer och tycker att det är viktigare att snabbt få svar än den som svarar har rätt kompetens. Otåligheten verkar dessutom bli värre visar en ny undersökning som gjorts på uppdrag av kontaktcenterleverantören Interactive Intelligence.
19 augusti 2014
E-tjänster
E-hemtjänst kan spara miljarder
E-tjänster
En medelstor svensk kommun kan spara 20 miljoner kronor per år om man går över till e-hemtjänst. Västerås är en av de kommuner som kommit långt.
10 februari 2014
Kontaktcenter
Negativ attityd i kundtjänsten irriterar mest
Engagerad och trevlig personal kommer man lång med när man arbetar med kundservice. Svenskarna stör sig mest på nedlåtande attityder och dåligt engagemang när de kontaktar företags kundtjänst.
25 november 2013
Kontaktcenter
Storföretagen bäst på sociala medier
Företag använder sociala medier främst för att stärka varumärket, och bäst är de större företagen där många har en utarbetad policy på plats. Det visar statstik från SCB.
11 november 2013
Kundfokus
SKI: Telekombranschen lovar för mycket
Idag släpper Svenskt Kvalitetsindex, SKI sin mätning om kundnöjdhet i Telekombranschen. Det skamfilade ryktet som leverantörer och operatörer dras med verkar inte ha fått ett uppsving 2013.
28 oktober 2013
Därför är arbetsmarknaden könssegregerad
Kvinnor är bättre på omvårdnad. Eller? Könsstereotypa bilder som den här har bidragit till en segregerad arbetsmarknad i Sverige, visar en ny rapport från Arbetsmiljöverket.
12 mars 2013
Minskade telefonköer i vården med uppringning
100 procent av samtalen som inkommer till vårdcentraler i Jönköpings läns landsting besvaras samma dag. Med tidsstyrd återuppringning slipper vårdsökande vänta i telefonkö och kan själva välja när de vill bli uppringda.
6 mars 2013
Så höjer Västerbottens landsting ribban
Transparens i medarbetarenkäten. Redovisning av resultatet ute på arbetsplatsen. Och till sist handlingsplaner för att förbättra hur de anställda mår. Det är receptet på Västerbottens Läns Landsting.
19 februari 2013
Kvinnor drar korta kompetensstrået
Fler kvinnor än män oroas över att deras kompetens inte räcker till. Samtidigt drabbas de i större utsträckning av brist på kompetensutveckling, visar en ny undersökning.
4 februari 2013
Svenska chefer bäst på beröm
I Sverige får två av fem anställda uppskattning av chefen för sina prestationer. Beröm är mer än dubbelt så vanligt här än i Tyskland, visar en ny undersökning.
16 januari 2013
Kompetens i välfärden värderas högst
Medarbetarnas kompetens, tillgänglighet och bemötande är de viktigaste faktorerna när invånare ska välja mellan olika välfärdstjänster, visar ny undersökning.
8 januari 2013
«
Äldre artiklar
Senare artiklar
»
Veckans
mest lästa
1.
ÅRETS KVALITETSPROFIL
Finalist 2: Från telefonsluss till kvalitetsledning – Lisa Matic får Skatteverket att tänka nytt
2.
ÅRETS KVALITETSPROFIL
Finalist 3: Envis, engagerad och strukturerad – så bygger Zemka Norlander kvalitetskultur
3.
Standarder
Därför bör du ha koll på ISO 56001 – ”Helhetsgrepp på innovationsförmågan”
4.
ÅRETS KVALITETSPROFIL
Finalist 1: ”Vi är ett apotek – inte bara en logistikmaskin”
Annons
Sponsrat av
Kvalitetsmagasinet
6 anledningar till att välja native-annonsering
Kunskapsmaterial
Genesys
Kundupplevelse i AI-eran
Genesys
Sju steg mot ökad kundlojalitet
Genesys
Guiden för kontaktcentret 2023
Visa alla
Utbildnings-tv
Utbildnings-tv
Tv: Så tog vi oss från nuläge till nyläge – förändringsledning i praktiken
17 april
Premium
Utbildnings-tv
Tv: Fem steg för att bli framgångsrik med Lippitt-Knoster-modellen
4 april
Premium
Utbildnings-tv
Tv: Så jobbar projektledare och förändringsledare bäst ihop
27 mars
Annons
Sponsrat av
Diploma Utbildning
Webbutbildning: Framtidens plattform för lärande
Kvalitetsmagasinet Premium
Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.
Prenumerera
Logga in
Krönika
Till avdelningen
KRÖNIKA
Vad innebär struktur i en agil AI-värld?
31 mars
Krönika
Gärna tillit, men först en rejäl uppföljning!
12 mars
Krönika
Kundresan ger insikter – om vi samverkar
5 mars
Premium
CHEFREDAKTÖRENS KRÖNIKA
Från plikt till passion och magi – sprid kärleken till kvalitet vidare
14 februari
Det senaste
Premium
AI
AI-assistent höjde kvaliteten på rekryteringsprocess i Halmstad kommun
4 timmar sedan
Premium
Arbetsmiljö
Facket: IVO:s problem beror på arbetsmiljö
7 timmar sedan
Premium
Social hållbarhet
Företagssamarbeten sätter social hållbarhet på agendan – men nya orosmoln hotar
9 timmar sedan
Premium
Offentlig sektor
Ny rapport: Så bidrar myndigheter till hållbar utveckling
24 april
Premium
Kvalitetsrollen
3 experter siar om framtidens kvalitetsarbete – ”Finns helt klart en hotbild”
24 april
Premium
Ledarskap
Öka effektiviteten – ledarskapscoachens bästa verktyg
24 april
Premium
Hållbarhet
Förslag: Inför samordnare för försvarsindustrin
23 april
Premium
Förbättringsarbete
Så blev förbättringsarbetet en fråga för hela Österåker kommun
23 april
Premium
AI
AI-assistent höjde kvaliteten på rekryteringsprocess i Halmstad kommun
4 timmar sedan
Premium
Arbetsmiljö
Facket: IVO:s problem beror på arbetsmiljö
7 timmar sedan
Premium
Social hållbarhet
Företagssamarbeten sätter social hållbarhet på agendan – men nya orosmoln hotar
9 timmar sedan
Premium
Offentlig sektor
Ny rapport: Så bidrar myndigheter till hållbar utveckling
24 april
Premium
Kvalitetsrollen
3 experter siar om framtidens kvalitetsarbete – ”Finns helt klart en hotbild”
24 april
Premium
Ledarskap
Öka effektiviteten – ledarskapscoachens bästa verktyg
24 april
Premium
Hållbarhet
Förslag: Inför samordnare för försvarsindustrin
23 april
Premium
Förbättringsarbete
Så blev förbättringsarbetet en fråga för hela Österåker kommun
23 april