Så involverar du kunderna

Att rakt ut fråga kunderna vill ha kan ge självklara svar. Att istället involvera kunderna och andra intressenter i företagets utvecklingsprocess kan ge helt nya innovationer, visar en ny bok.

Den andra upplagan av boken Konceptstyrd utveckling – Förnyelse av produkter, tjänster och marknader av Aleksander Szatek beskriver modeller och verktyg för hur man tar med kundens röst i alla led i en innovationsprocess. Han menar inte att kunden alltid har rätt, men att kundens tyck och tänk skapar en motivation i i organisationen att skaffa sig nya kunskaper och idéer. Det ger helt enkelt mer kraft till utvecklingsavdelningen och gör det enklare att nå framgång. Boken som ges ut av Studentlitteratur rikatr sig till företagsledare, organisationschefer och styrelseledamöter.

Vårt nyhetsbrev

De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Skickar begäran
Jag godkänner att Kvalitetsmagasinet sparar mina uppgifter
Läs mer om vår integritetspolicy här
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.