nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Så involverar du kunderna

Att rakt ut fråga kunderna vill ha kan ge självklara svar. Att istället involvera kunderna och andra intressenter i företagets utvecklingsprocess kan ge helt nya innovationer, visar en ny bok.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Den andra upplagan av boken Konceptstyrd utveckling – Förnyelse av produkter, tjänster och marknader av Aleksander Szatek beskriver modeller och verktyg för hur man tar med kundens röst i alla led i en innovationsprocess. Han menar inte att kunden alltid har rätt, men att kundens tyck och tänk skapar en motivation i i organisationen att skaffa sig nya kunskaper och idéer. Det ger helt enkelt mer kraft till utvecklingsavdelningen och gör det enklare att nå framgång. Boken som ges ut av Studentlitteratur rikatr sig till företagsledare, organisationschefer och styrelseledamöter.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Service viktigare än produktkvalitet

Under 2018 har kundnöjdheten i Sverige ökat. Men det har skett ett tydligt skifte i vad som påverkar kundnöjdheten. Produktkvalitet är inte längre lika drivande medan servicekvalitet med personliga relationer som bemötande och tillgänglighet blir allt viktigare

  • Annonskod Huvudspalten 4

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.