
Mobilbranschen kan glädja sig åt allt mer nöjda kunder. De operatörer som placerar sig i topp är Telia på företagssidan och ”undervarumärket” Halebop på privatsidan, visar en mätning från Svenskt Kvalitetsindex, SKI.
Kundnöjdhet
Med personliga relationer, fokus på service och en mänskligt kontakt när tekniken strular har Telia placerat sig i topp när det gäller nöjda kunder i mobilbranschen.
– Hemligheten ligger i en kombination av bra digitala tjänster och personliga relationer, säger Patrik Granström, chef för små och medelstora företag på Telia.
Mobilbranschen kan glädja sig åt allt mer nöjda kunder. De operatörer som placerar sig i topp är Telia på företagssidan och ”undervarumärket” Halebop på privatsidan, visar en mätning från Svenskt Kvalitetsindex, SKI.
Telia och Halebop har i flera år toppat SKIs mätningar över kundnöjdheten i mobilbranschen. Båda varumärkena ingår i samma koncern, men har olika inriktning. Telia representerar en stor bredd av tjänster – allt från mobiltelefoni till tv – medan Halebop uteslutande har fokus på mobiltelefoni.