Inga produkter i varukorgen.
Premium
Förbättringsarbete
Utbildnings-tv
Event
Kvalitetsvård
Prenumerera
Premium
Event
Kvalitetsvård
E-tidning
Event
Prenumerera
Annonsera
Kontakt
GDPR och cookies
Karriär
Kunskapsmaterial
Partnermedia
Produkter från Pauser Media
Undersökning
Kvalitet
Vilket verktyg är du?
Är du logisk och analytisk eller en person som är bra på att tänka utanför boxen? Ditt favoritverktyg i kvalitetsarbetet avslöjar din personlighet.
10 november 2014
Kundservice
Snabbt svar viktigast i kundtjänsten
Svenskar hatar telefonköer och tycker att det är viktigare att snabbt få svar än den som svarar har rätt kompetens. Otåligheten verkar dessutom bli värre visar en ny undersökning som gjorts på uppdrag av kontaktcenterleverantören Interactive Intelligence.
19 augusti 2014
E-tjänster
E-hemtjänst kan spara miljarder
E-tjänster
En medelstor svensk kommun kan spara 20 miljoner kronor per år om man går över till e-hemtjänst. Västerås är en av de kommuner som kommit långt.
10 februari 2014
Kontaktcenter
Negativ attityd i kundtjänsten irriterar mest
Engagerad och trevlig personal kommer man lång med när man arbetar med kundservice. Svenskarna stör sig mest på nedlåtande attityder och dåligt engagemang när de kontaktar företags kundtjänst.
25 november 2013
Kontaktcenter
Storföretagen bäst på sociala medier
Företag använder sociala medier främst för att stärka varumärket, och bäst är de större företagen där många har en utarbetad policy på plats. Det visar statstik från SCB.
11 november 2013
Kundfokus
SKI: Telekombranschen lovar för mycket
Idag släpper Svenskt Kvalitetsindex, SKI sin mätning om kundnöjdhet i Telekombranschen. Det skamfilade ryktet som leverantörer och operatörer dras med verkar inte ha fått ett uppsving 2013.
28 oktober 2013
Därför är arbetsmarknaden könssegregerad
Kvinnor är bättre på omvårdnad. Eller? Könsstereotypa bilder som den här har bidragit till en segregerad arbetsmarknad i Sverige, visar en ny rapport från Arbetsmiljöverket.
12 mars 2013
Minskade telefonköer i vården med uppringning
100 procent av samtalen som inkommer till vårdcentraler i Jönköpings läns landsting besvaras samma dag. Med tidsstyrd återuppringning slipper vårdsökande vänta i telefonkö och kan själva välja när de vill bli uppringda.
6 mars 2013
Så höjer Västerbottens landsting ribban
Transparens i medarbetarenkäten. Redovisning av resultatet ute på arbetsplatsen. Och till sist handlingsplaner för att förbättra hur de anställda mår. Det är receptet på Västerbottens Läns Landsting.
19 februari 2013
Kvinnor drar korta kompetensstrået
Fler kvinnor än män oroas över att deras kompetens inte räcker till. Samtidigt drabbas de i större utsträckning av brist på kompetensutveckling, visar en ny undersökning.
4 februari 2013
Svenska chefer bäst på beröm
I Sverige får två av fem anställda uppskattning av chefen för sina prestationer. Beröm är mer än dubbelt så vanligt här än i Tyskland, visar en ny undersökning.
16 januari 2013
Kompetens i välfärden värderas högst
Medarbetarnas kompetens, tillgänglighet och bemötande är de viktigaste faktorerna när invånare ska välja mellan olika välfärdstjänster, visar ny undersökning.
8 januari 2013
«
Äldre artiklar
Senare artiklar
»
Veckans
mest lästa
1.
Ledarskap
Insikter från en före detta multitaskare – ”Lätt att säga att man ska prioritera, men hur gör man?”
2.
Självledarskap
Självledarskap är ingen genväg – det är ett ansvar som börjar högst upp
3.
Förbättringsrbete
Från risk till möjlighet – så använder du SWOT som verktyg för utveckling
4.
Förbättringsarbete
Så skiljer du på förbättring och förändring: ”Förändring kräver ingen kunskap”
Annons
Sponsrat av
Skillspartner
Du är viktig! Allt kommunicerar alltid
Kunskapsmaterial
NICE
Få de 10 bästa CX-trenderna för 2025
Genesys
Kundupplevelse i AI-eran
Genesys
Sju steg mot ökad kundlojalitet
Visa alla
Utbildnings-tv
WEbbinar
Tv: ”Teknik blir bara värdefull när insikterna leder till förbättring”
23 oktober
Premium
UTBILDNINGS-TV
Tv: ”Snabbrörlighet betyder inte att vi ska vara hafsiga”
10 juli
Premium
UTBILDNINGS-TV
Tv: ”Syftet är vår fyrbåk i snabbrörliga organisationer”
3 juli
Annons
Sponsrat av
Kvalitetsmagasinet
6 anledningar till att välja native-annonsering
Kvalitetsmagasinet Premium
Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.
Prenumerera
Logga in
Krönika
Till avdelningen
Krönika
Iso 9001:2026 – Från papperstiger till levande system
2 september
KRÖNIKA
Ni bryter redan mot Iso 9001 utan att veta om det
6 augusti
Premium
Krönika
När rutiner bara finns på papper – ett säkerhetsproblem i praktiken
8 juli
Krönika
Ansvar – att ha eller att ta
23 juni
Det senaste
Premium
Guide
Så får du ledningens öra inom offentlig sektor – argumenten som fungerar
14 timmar sedan
Premium
Jämställdhet
Bristande jämställdhet i EU – män dominerar i beslutsfattandet
30 oktober
Premium
Hållbarhet
Från IVA-kris till innovation – nu breddinförs framtidens skyddsförkläde
30 oktober
Premium
Standarder
Brokiga tidslinjen för VSME – den nya standarden för hållbarhetsrapportering
30 oktober
Premium
Standarder
Årets ”Julhandbok” klargör var du bör fira jul – och reder ut tomtedilemman
30 oktober
Premium
Kvalitetsrollen
Kvalitetsrollens nya gröna kostym – konflikt eller samverkan?
29 oktober
Innovation
Fler myndigheter hoppar på AI-tåget
29 oktober
Premium
Skola
Skolverket: Självförtroendeboost ska höja kvaliteten i matematikundervisningen
29 oktober
Premium
Guide
Så får du ledningens öra inom offentlig sektor – argumenten som fungerar
14 timmar sedan
Premium
Jämställdhet
Bristande jämställdhet i EU – män dominerar i beslutsfattandet
30 oktober
Premium
Hållbarhet
Från IVA-kris till innovation – nu breddinförs framtidens skyddsförkläde
30 oktober
Premium
Standarder
Brokiga tidslinjen för VSME – den nya standarden för hållbarhetsrapportering
30 oktober
Premium
Standarder
Årets ”Julhandbok” klargör var du bör fira jul – och reder ut tomtedilemman
30 oktober
Premium
Kvalitetsrollen
Kvalitetsrollens nya gröna kostym – konflikt eller samverkan?
29 oktober
Innovation
Fler myndigheter hoppar på AI-tåget
29 oktober
Premium
Skola
Skolverket: Självförtroendeboost ska höja kvaliteten i matematikundervisningen
29 oktober