Inga produkter i varukorgen.
Premium
Förbättringsarbete
Utbildnings-tv
Event
Kvalitetsvård
Prenumerera
Premium
Event
Kvalitetsvård
E-tidning
Event
Prenumerera
Annonsera
Kontakt
GDPR och cookies
Karriär
Kunskapsmaterial
Partnermedia
Produkter från Pauser Media
Ständiga förbättringar
Premium
Kundnöjdhet
Försäkringskunderna nöjda men efterlyser ännu bättre service
Efter flera års uppgång har kundnöjdheten inom försäkringsbranschen stabiliserats på en hög nivå, visar den senaste kundundersökningen från SKI. Samtidigt efterlyser många kunder ännu bättre service och mer anpassade erbjudanden.
8 november 2021
Premium
Kundnöjdhet
Ny rankning: Mobiloperatörerna som är kundernas favoriter
Pandemin med distansarbete och sociala restriktioner har ställt höga krav på mobiloperatörerna. I en färsk undersökning rankar Svenskt Kvalitetsindex de mobiloperatörer som är kundernas favoriter.
11 oktober 2021
Premium
Lean eller agilt? Mer likt än olikt
Lean eller agilt? Det måste faktiskt inte finnas något motsatsförhållande. Tvärtom finns flera beröringspunkter mellan de båda filosofierna, konstaterar Pia Anhede i Lean Forum.
5 oktober 2021
Premium
Kvalitetschef
”Kvalitetschefer kan inte vara bäst på allt”
Kvalitetschef
Sandholms vd Lars Sörqvist är ett stort namn bland kvalitetschefer i hela världen. Här berättar han vad han ser som största utmaningarna just nu och varför kvalitetschefer inte kan vara bäst på allt.
24 september 2021
Premium
Förbättringsarbete
Ständiga fel i Trafikverket kostnadsberäkningar
Trafikverket underskattar systematiskt kostnaderna för ny infrastruktur och arbetar inte heller med att kartlägga och förebygga kostnadsökningarna. Det visar en ny granskning av Riksrevisionen.
29 juni 2021
Premium
Digitalisering
Ny utredning öppnar upp för robotar som beslutsfattare
Automatiserat beslutsfattande utmålas som viktigt i arbetet med att lösa framtidens stora välfärdsutmaningar. Nu har en utredning lagts fram som föreslår att kommuner och regioner får större möjligheter att använda robotar som beslutsfattare.
16 april 2021
Premium
Förbättringsarbete
Handbok till SIQ-modellen uppdaterad med senaste forskning
2021 års version av SIQ Managementmodell är oförändrad jämfört med tidigare. Däremot är den handbok som är kopplad till modellen uppdaterad utifrån senaste forskningsrönen om bland annat hållbar framgång. Kvalitetsmagasinet ställde några frågor till forskningsledaren Anders Fundin om årets uppdateringar.
8 mars 2021
Premium
Offentlig förvaltning
Offentlig förvaltning behöver samarbeta mer i utvecklingsprojekt
Den digitala mognaden inom offentlig förvaltning är ojämn. Istället för att samarbete i utvecklingsprojekt uppfinner de istället hjulet på nytt. Stora resurser läggs till exempel på att samla in data från företag och privatpersoner som redan finns tillgängliga hos andra aktörer, framgår av en rapport från Digg.
29 januari 2021
Kundnöjdhet
Trendbrott för spelbolagen men fortfarande lågt förtroende
Spelbranschen har länge brottats med en rekordlåg nöjdhetsnivå. Men nu visar SKI:s senaste studie ett tydligt trendbrott, även om allmänheten fortfarande har ett mycket lågt förtroende för branschen i stort.
14 december 2020
Premium
Målstyrning
Målstyrning sätter snurr på förbättringshjulet
Målstyrningen i Hedemora kommun tar avstamp i kvalitetsbrister och ”röda” nyckeltal istället för tvärtom. Modellen har gett en tydligare koppling i hela kedjan av politikerna vill uppnå och vad medarbetarna ute i organisationen sedan gör. Nu har det blivit ett snurrande hjul som leder till ständiga förbättringar.
28 oktober 2020
Kundnöjdhet
Kundnöjdheten dalar inom telekombranschen
Efter flera års uppgång dalar kundnöjdheten inom telekombranschen. Tidigare har god service varit en framgångsfaktor, medan det nu är service i kombination med funktion som spelar roll, visar en färsk kundundersökning från Svenskt Kvalitetsindex.
12 oktober 2020
Skola
Niondeklassare förbättrade sina resultat
Trots vårens utmaningar ökade andelen niondeklassare med behörighet till gymnasieskolan. Men fortfarande är skillnaderna utifrån elevernas socioekonomiska bakgrund stora och föräldrarnas utbildningsnivå det som har störst betydelse för resultaten.
1 oktober 2020
«
Äldre artiklar
Senare artiklar
»
Veckans
mest lästa
1.
MÄKTIGASTE
De 50 som påverkar kvalitet mest i Sverige – hela listan
2.
Förändringsledning
Chefen som förklarat krig mot slöseriet – ”Offentlig sektor behöver inte mer pengar”
3.
MÄKTIGASTE
Christian Levin: Från frustrerad student till kvalitetsledare i världsklass
4.
TV
Tv: En lärande organisation är inget man säger – det är något man gör
Annons
Sponsrat av
Diploma Utbildning
Webbutbildning: Framtidens plattform för lärande
Kunskapsmaterial
NICE
Få de 10 bästa CX-trenderna för 2025
Genesys
Kundupplevelse i AI-eran
Genesys
Sju steg mot ökad kundlojalitet
Visa alla
Utbildnings-tv
TV
Tv: En lärande organisation är inget man säger – det är något man gör
16 december
WEbbinar
Tv: ”Teknik blir bara värdefull när insikterna leder till förbättring”
23 oktober
Premium
UTBILDNINGS-TV
Tv: ”Snabbrörlighet betyder inte att vi ska vara hafsiga”
10 juli
Annons
Sponsrat av
Skillspartner
Du är viktig! Allt kommunicerar alltid
Kvalitetsmagasinet Premium
Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.
Prenumerera
Logga in
Krönika
Till avdelningen
Premium
Analys
Därför är vår effektivitet ”Lost in translation”
28 november
Krönika
AI – Verksamhetsstyrningens bäste vän eller största fiende?
17 november
Krönika
Iso 9001:2026 – Från papperstiger till levande system
2 september
KRÖNIKA
Ni bryter redan mot Iso 9001 utan att veta om det
6 augusti
Det senaste
Årskrönika
Kvalitetsåret 2025: verktygslådan – så kan du renovera din kultur
23 december
Premium
ÅRSKRÖNIKA
Kvalitetsåret 2025: lexikon – lär dig prata ledningens språk
22 december
ÅRSKRÖNIKA
Kvalitetsåret 2025: Hållbarhet närmar sig kvalitetsfrågorna
19 december
Premium
Förbättringsarbete
Kvalitetssäkra långsiktig hållbarhet: ”Måste integreras i affärsmodellen”
19 december
Guide
”Enda strategin man behöver” – bli en känslomakare
19 december
Premium
Förbättringsarbete
Så arbetar statliga myndigheter med att effektivisera verksamheten
18 december
Premium
AI
Kundens bästa eller verksamhetens effektivitet – Vad styr våra tekniska val?
18 december
Premium
Standarder
Sis vd: ”Standarder är strategiska geopolitiska verktyg”
18 december
Årskrönika
Kvalitetsåret 2025: verktygslådan – så kan du renovera din kultur
23 december
Premium
ÅRSKRÖNIKA
Kvalitetsåret 2025: lexikon – lär dig prata ledningens språk
22 december
ÅRSKRÖNIKA
Kvalitetsåret 2025: Hållbarhet närmar sig kvalitetsfrågorna
19 december
Premium
Förbättringsarbete
Kvalitetssäkra långsiktig hållbarhet: ”Måste integreras i affärsmodellen”
19 december
Guide
”Enda strategin man behöver” – bli en känslomakare
19 december
Premium
Förbättringsarbete
Så arbetar statliga myndigheter med att effektivisera verksamheten
18 december
Premium
AI
Kundens bästa eller verksamhetens effektivitet – Vad styr våra tekniska val?
18 december
Premium
Standarder
Sis vd: ”Standarder är strategiska geopolitiska verktyg”
18 december