nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Styr din egen vardag med mål

Boken ”Målmedveten” av David Stiernholm vill hjälpa dig att förstå dina mål, få dig att äga din planering och sluta stressa.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

För att få rätt saker gjorda i tid och för att de ska hålla i längden, behöver vi prioritera efter annat än magkänsla, samvete och god vilja. Genom en mer systematisk prioritering där vi förankrar vårt val av uppgift i verksamhetens mål, kan vi säga ja eller nej. Det menar David Stiernholm som kallar sig Sveriges ende struktör och som skrivit boken ”Klart!” och nu även ”Målmedveten”

Frigör tid och sluta stressa

I ”Målmedveten” förklarar David Stiernholm hur ”bråttom” och ”viktigt” skiljer sig åt. När du vet skillnaden är det lättare att formulera konkreta och lättillgänglig mål i vardagen. När du lär dig att planera efter dina mål kan du frigöra tid och sluta prioritera efter brådska. Känslan av att äga din egen planering ger överblick i vardagen och mer energi.

– Jag möter dagligen de ambitiösa, ansvarskännande människorna som gör saker för andra först och för sig själv sist. De gör andras uppgifter på dagarna och sina egna på kvällar och helger. Det smärtar mig så att se hur slitna och stressade de känner sig. För dem har jag grävt djupt i vad det innebär att prioritera och hur vi kan göra det på ett bättre och enklare sätt än idag, säger David Stiernholm.

”Målmedveten” ges ut av Roos och Tegnér.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Retorik inte vägen till perfekta presentationer

Läsvärt

Det är inte retoriken som kommer att göra dig till en perfekt talare. Tankarna på regler att följa kan i stället göra dig onödigt nervös, menar moderatorn och talartränaren Anna Bellman. Nu kommer hon med boken Släpp retoriken – fokusera på publiken.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Sätt ledarskapet först

Ledare

Digitaliseringen förändrar, förnyar och hittar lösningar vi tidigare bara fantiserade om. Men för att lyckas med digitala satsningar – oavsett om det handlar om att möta sina kunder via nya kanaler eller att automatisera arbetsuppgifter – så handlar det i slutändan om människor.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.