Nyheter
Premium
Blogg
Kvalitetsvård
Event
E-tidning
Nyheter
Premium
Blogg
Kvalitetsvård
Event
E-tidning
Kontakt
Annonsera
Prenumerera
Kundtjänst
GDPR och cookies
Karriär
Kunskapsmaterial
Partnermedia
Produkter från Pauser Media
Håll dig uppdaterad med vårt kostnadsfria nyhetsbrev
Varje vecka får du en sammanfattning av de senaste nyheterna direkt till din inkorg.
Registrera dig
Krönika
Blogg
Rätt kultur krävs för att lyckas på distans
Försitt inte chansen att skapa engagerad samverkan och lär er vad som får människor att hitta energin oavsett omständigheter. Det rådet ger Ola Ljunggren Bergå i sin blogg.
6 april
Ledare
Snart slår vi alla ut i full blom
I Kvalitetsmagasinet nr 2 som kommer i dagarna fokuserar vi på det moderna arbetslivet. Hur ska den nära framtidens ledarskap och medarbetarskap se ut? Det är lätt att skruva lite på hur det ser ut idag men svårare att tänka helt nytt, skriver Kvalitetsmagasinets chefredaktör Catharina Byström.
31 mars
Krönika
Riv din Kvalitetspolicy
En policy är ett dokument som ska stärka önskvärda beteenden för att uppnå er uppsatta mål. Men hur skapar vi en kvalitetspolicy som faktiskt är användbar och som ”känns i luften” direkt när vi kommer innanför dörren på en verksamhet, skriver Andreas Odhage i sin krönika.
3 mars
Årskrönika
2020 – de stora förändringarnas år
Det gångna året har varit ett dramatiskt år. Som kvalitetsprofessionell är det då svårt att låta bli att se läget utifrån ett förbättrings- och problemlösningsperspektiv, skriver Lars Sörqvist, docent.
30 december 2020
Blogg
Vet du vem som betalar din lön?
Du behöver kunna svara på tre enkla frågor för att checka av att du har kundfokus. För oavsett var du jobbar behöver du hela tiden tänka på hur det du gör skapar mervärde för kunden.
15 december 2020
Blogg
Ni ställer rätt frågor – men är ni beredda att lyssna på svaren?
“You want the truth? You can’t handle the truth!” Repliken levereras i en klassisk scen mellan Jack Nicholson och Tom Cruise i filmen ”På heder och samvete” (A Few Good Men, 1992). Men den skulle också gå att säga till en del organisationer jag har mött genom åren: Organisationer med en oförmåga att på allvar hantera sanningen och våga se den i vitögat, skriver Ola Ljunggren Bergeå i sin krönika.
14 augusti 2020
Blogg
I kris blir agilt det enda möjliga
När allt så småningom ändå börjar likna en vardagslunk kommer vi alla ha lärt oss mycket, för det gör vi av förändring. Många former i krisen kommer att få leva kvar i den nya vardagen, skriver Sofia Segerlund i sin krönika.
9 juni 2020
Blogg
Förändring kräver nya beteenden
Nya processer innebär att människor som medarbetare, kunder eller leverantörer måste göra något annorlunda. Men oftast missar man att förändringar handlar om att ändra beteende och att beteendeförändringar kräver andra typer av insatser än att bygga system, eller beskriva en ny process.
29 april 2020
Krönika
Empatiska chefer avgörande i tider av oro
Många medarbetare känner en oro i kristider. Allan Nygaard, vd Talentsoft, skriver i sin krönika om vilka krav som ställs på chefer i Coronakrisen.
3 april 2020
Krönika
”Så ställer ni om kundmötet snabbt”
Nyckelorden för att lyckas ställa om kundmötet är skalbarhet, flexibilitet och tillgänglighet. Det skriver Fredrik Lemming, säljansvarig för Telias kontaktcenterlösning i sin krönika. Här är hans sju tips på hur man kan agera.
24 mars 2020
«
Äldre artiklar
Veckans
mest
lästa
1.
Mötet
Energiknippet med fullt fokus på punktlighet
2.
Ranking
Här är jobben som har högst status i Sverige
3.
Blogg
Rätt kultur krävs för att lyckas på distans
4.
Arbetsmiljö
Kvinnor mer zoomrötta än män
5.
Rekrytering
9 rekryteringstrender för 2021
Kunskapsmaterial
WAY
Bra verktygsstöd för att förstå människor i förändring
Mitel
Hur har Covid19 påverkat CX?
Mitel
Är ditt företag först eller sist med nyheterna?
Mitel
Maximera ditt kontaktcenters effektivitet
Michael Soderling
Organisationsutveckling: Hitta förbättringspotentialen
Visa alla
Bloggar
Blogg
Rätt kultur krävs för att lyckas på distans
6 april
Blogg
Hur vet vi om våra insatser gör nytta?
15 mars
Krönika
Riv din Kvalitetspolicy
3 mars
Böcker
Kvalitetsarbete
Ny lättläst bok inspirerar i kvalitetsarbetet
17 mars
Recension
Bra förbättringspaket för offentlig sektor
15 januari
Böcker
Årets bästa böcker 2020
21 december 2020
Recension
Så kan du träna upp förmågan att jobba värderingsbaserat
30 oktober 2020
Karriär
Biltema Nordic Services AB
Quality and Compliance Manager
Sista ansökan: 18 april
Silex Microsystems AB
Kvalitets- och miljöchef
Sista ansökan: 21 april
Naturell AB
Kvalitetschef
Sista ansökan: 31 mars
Note Norrtelje AB
Kvalitetsansvarig
Sista ansökan: 31 mars
Alla platsannonser
Ledare
Ledare
Snart slår vi alla ut i full blom
31 mars
Ledare
Interna krig leder sällan till bra resultat
10 februari
Ledare
Är du acceleratorn i paradigmskiftet?
18 november 2020
Debatt
Till avdelningen
Debatt
Är samverkan lösningen på alla samhällsproblem?
5 mars
Debatt
Fel mål kan sabotera den agila transformationen
24 februari
Debatt
Gärna tillitsbaserad styrning – men först en rejäl uppföljning
20 november 2020
Debatt
Hög tid att ta tag i Kvalitet 4.0
9 september 2020
Debatt
Nya arbetssätt krävs för att klara klimatomställningen
11 augusti 2020
Recension
Till avdelningen
Recension
Bra förbättringspaket för offentlig sektor
15 januari
Recension
Så kan du träna upp förmågan att jobba värderingsbaserat
30 oktober 2020
Recension
Utmanande bok ger förändringsenergi
30 september 2020
Recension
Bra tips och hjälp till inköpare
7 augusti 2020
Recension
Inspirerande om hur verksamheter kan utvecklas
31 juli 2020
Kvalitetsmagasinet Premium
Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.
Prenumerera
Logga in
Blogg
Till avdelningen
Blogg
Rätt kultur krävs för att lyckas på distans
6 april
Blogg
Hur vet vi om våra insatser gör nytta?
15 mars
Krönika
Riv din Kvalitetspolicy
3 mars
Blogg
Vilka väljer du till ditt team?
2 februari
Blogg
Lär av pandemin och uppdatera ledningsystemet nu
18 januari
Det senaste
Premium
Böcker
Helhetsgrepp om hälsa och kvalitet i ny bok
20 timmar sedan
Arbetsmiljö
Kvinnor mer zoomrötta än män
14 april
Kundnöjdhet
3 tips från Sveriges bästa kundservicemedarbetare
14 april
Premium
Kvalitetskraven i konflikt med hållbarhetskraven
14 april
Premium
Mötet
Energiknippet med fullt fokus på punktlighet
13 april
Rekrytering
9 rekryteringstrender för 2021
13 april
Premium
Mätteknik
Nytt internationellt samarbete om krav på laddningsstationer
12 april
Skola
Här är kommunerna med flest behöriga lärare
9 april
Premium
Böcker
Helhetsgrepp om hälsa och kvalitet i ny bok
20 timmar sedan
Arbetsmiljö
Kvinnor mer zoomrötta än män
14 april
Kundnöjdhet
3 tips från Sveriges bästa kundservicemedarbetare
14 april
Premium
Kvalitetskraven i konflikt med hållbarhetskraven
14 april
Premium
Mötet
Energiknippet med fullt fokus på punktlighet
13 april
Rekrytering
9 rekryteringstrender för 2021
13 april
Premium
Mätteknik
Nytt internationellt samarbete om krav på laddningsstationer
12 april
Skola
Här är kommunerna med flest behöriga lärare
9 april
På Kvalitetsmagasinet använder vi Cookies för att förbättra din läsupplevelse.
Läs mer om, hur och varför här.